Op naar mission beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Nathalie Groenevelt - WaarBenJij.nu Op naar mission beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Nathalie Groenevelt - WaarBenJij.nu

Op naar mission beach

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Januari 2015 | Australië, Mission Beach

Vanuit Airlie Beach zijn we naar townsville gereden hier hebben we een overnachting gedaan om vervolgens de volgende ochtend verder te rijden naar mission beach. Onderweg zagen we een bordje met een waterval dus we dachten een leuke onderbreking om even te kijken bij de waterval. De bordje gevolgd om bij de waterval te komen. Aangekomen keken we waar we konden parkeren helaas liep de rivier al over de weg heen dus parkeerde we de auto nog voor het nationaal park. Eerst nog even wat gedronken en toen zijn we gaan lopen. Ik op slippers Arjan met schoenen dus heb Arjan maar over het riviertje getild zodat hij toch droge schoenen hield. Een stukje verder liep de rivier/waterval weer over de weg heen dus weer Arjan getild zodat zijn schoenen droog bleven. Na een kilometer lopen kwamen we wat informatie over de waterval tegen dat het uitkijk punt nog 1,5 kilometer lopen was. Wij weer door ondertussen al wat mooie foto,s geschoten. Het looppad werd steeds uitdagender en de uitkijk punten waren ook erg mooi. Helaas zit we in de wet tropics Rainforest. Dit betekend dus erg heet en vochtig. Dat was te merken het zweet gutste er vanaf. De route werd ook steeds uitdagender over stenen heen en zelfs de waterval overgestoken. Daar moesten we nog een enorme klim maken om naar het hoogste uitkijk punt te gaan. Daar aangekomen tevens weer wat mooi foto,s gemaakt en de weg weer terug gelopen. Onderweg zijn we genoeg hagedissen tegen gekomen. Die zie je hier erg veel. Bij de camper aangekomen eerst maar een droog shirt aangetrokken die was namelijk helemaal nat. Nog wat gedronken en weer verder naar onze bestemming mission beach. Aangekomen in mission beach rijden we de camping voorbij dus maar even gekeerd om er toch weer aan te komen. Het was zo rustig dus mochten zelf een plek kiezen. Wij de camper lekker in de schaduw en dichtbij de toiletten geparkeerd. Daar meteen maar even een wasje gedraaid zodat die nog buiten kon drogen aan de waslijn. Daarna even naar het centrum en het strand geweest. Terug bij de camping ben ik bij het zwembad gaan liggen want in de zee kun je niet zwemmen in verband met gevaarlijke kwalen. Om af te koelen hoef je geen duik te nemen in het zwembad want die is gewoon 30 graden vanwege de warme tempraturen. Om af te koelen kon je beter een koude douche nemen. Tegen de avond naar de camper gegaan en Arjan heeft heerlijk gekookt. S,avonds doen we niet zoveel een boekje lezen de afwas doen en op tijd slapen. Helaas was het zo warm en broeierig dat dit toch wel lastig werd. Ook hadden we behoorlijk last van muggen. Na 2 nachten zaten we al behoorlijk onder de muggen bulten en steken ook al sprayden we ons in. Ook ben ik erg vroeg wakker dit keer ben ik gaan kijken naar de zonsopgang en heb ik mooi foto,s kunnen schieten van de zonsopgang in mission beach.