Eindelijk de camper iets meer reisvrijheid. - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nathalie Groenevelt - WaarBenJij.nu Eindelijk de camper iets meer reisvrijheid. - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nathalie Groenevelt - WaarBenJij.nu

Eindelijk de camper iets meer reisvrijheid.

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

07 Januari 2015 | Australië, Rainbow Beach

1 januari een relax dagje gehad aan het zwembad bij het hotel en de spullen ingepakt want de volgende dag gingen we door naar Brisbane.
Lekker op tijd naar bed gegaan om s, morgen vroeg te ontbijten. Klaar met het ontbijt nog even op de kamer de spullen gepakt en uitgecheckt bij de receptie. Met de bus en de trein richting het vliegveld. Bij het vliegveld aangekomen en na wat zoeken en het toch maar vragen stonden we op het verkeerde vliegveld moesten nog een halte verder dus weer in de trein naar het volgende vliegveld. Gelukkig waren we ruim op tijd zodat we dit ons konden permitteren. Daar aangekomen eerst ingecheckt en bagage afleveren. Daarna door de douane en ja hoor drugstest maar zoals altijd niks aan de hand en konden weer door. Kwart over een moesten we boarden kwart voor 2 vliegen en kwart over 2 in Brisbane. Owh ja de tijd ging een uur terug dus het was ander half uur vliegen. aangekomen in Brisbane taxi gepakt en naar de camperboer om de huur camper op te pikken. Na veel papierwerk eindelijk de camper mee. Nu gauw boodschappen doen en naar de camping. Dit ging allemaal voorspoedig en hadden gelukkig nog plek. De volgende dag hadden we namelijk al een uitje gepland naar een eiland. Nord stradbroke of ook wel straddie genoemd. Erg leuk en mooi eiland lekker relax mooie stranden en natuur. Hier hebben we ons prima vermaakt. Bij thuiskomst lekker gegeten op de camping en de avond al lezend of relaxend door gekomen. Volgende dag op naar de glass house mountains daar wat uitkijkpunten bekeken en een camping gezocht en gevonden. De volgende dag naar Australia zoo geweest. De dierentuin van steve irwin. Mooi en grote dierentuin. Kangroes kunnen aaien en koala,s. Daarna door naar noosa en daar eerst naar peterpans een organisatie die trips plannen. Daar wat tripjes gepland zoals fraser Island en een boot tocht van 3 dagen waar we naar de great barrier reef gaan en whitesundays. Dit duurde alleen langer dan verwacht dus moesten nog opzoek naar een camping. Bij peterpans gevraagd en ja we konden terecht bij een hostel als we direct eraan kwamen. Alleen konden we het niet goed vinden dus hebben we maar een andere camping gezocht en gevonden. Helaas geen tijd gehad voor boodschappen dus maar fish en chips gegeten. Daarna op tijd naar bed want de volgende dag verder naar Rainbow beach waar we ons tripje zouden starten die we geboekt hebben. In Rainbow beach de camper bij een hostel geplaats voor 10 dollar per dag per persoon. Voor 40 dollar staan we nu 2 nachten bij een hostel. Vandaag woensdag zijn we naar fraser Island geweest met een 4 wheel drive bus. Erg leuk want we mochten ook nog eens voorin plaatsnemen. Erg veel gehobbel het lijkt wel op dakar rijden. Wel een hele ervaring. Arjan genoot er van en ik kon moeilijk wakker blijven ook al hobbelden we alle kanten op. Eindelijk aangekomen bij het natuur regenwoud een wandeling gemaakt door de natuur. Daarna door naar lake mc kenzie. Daar heerlijk gezwommen en geluncht. Na de lunch de hele tocht weer terug rijden. Ook hier had ik weer moeite wakker te blijven. Rond 4 uur terug bij de camper nog even het dorpje in geweest voor een heerlijk ijsje. Daarna wat rond gehangen en de was gedaan bij het hostel. Vanavond nog een strand wandeling gemaakt en morgen gaan we verder naar town 1770. Tot de volgende updatee.

• 07 Januari 2015 - 12:53

Annet :

Super leuk om te lezen !
    Veel plezier nog !! X

• 07 Januari 2015 - 13:05

Jacqueline Jansen:

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Mooie foto's bij! Veel plezier verder! Groetjes jacqueline

• 07 Januari 2015 - 18:50

Willy De Jong:

Wat heerlijk allemaal, geniet er maar lekker van,goede reis verder en veel plezier XX!!

• 07 Januari 2015 - 18:52

Francien:

Al mooie ervaringen , en jullie hebben nog veel tijd. Maar......Nathalie niet iedere keer in slaap vallen, dan zie je niets van de omgeving !!